Hieronder vindt u integraal mijn goedgekeurde kwaliteitsstatuut. Het betreft de meest recente en momenteel geldige versie, Formattype 3.0. Goedgekeurd op 03-03-2022:
Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format C
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: Dhr. E. Vermeulen BIG-registraties: 69057751516
Overige kwalificaties: Psychotherapeut (69057751516), GZ-psycholoog (49057751525), Cognitief Gedragstherapeut (Lid VGCT); psycholoog-NIP
Basisopleiding: universitair psychologie; postdoctoraal: Gezondheidszorgpsycholoog en Psychotherapeut
AGB-code persoonlijk: 94006994
Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Vermeulen & De Fouw, Praktijk voor eerstelijnspsychologie en psychotherapie, Vermeulen
E-mailadres: info@vermeulenendefouw.nl KvK nummer: 24477083
Website: www.vermeulenendefouw.nl AGB-code praktijk: 94056353
2. Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. de generalistische basis-ggz
de gespecialiseerde-ggz
2b.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
Categorie A
Categorie B
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Vermeulen & De Fouw werkt voor volwassenen met psychische problemen in de BGGZ en SGGZ voor zowel As1 als As2 stoornissen. Met name depressie, angst, trauma, somatoforme stoornissen en persoonlijkheidsproblematiek. Vermeulen & De Fouw biedt integratieve psychotherapie aan, met een nadruk op cognitieve gedragstherapie. Integratieve therapie wordt gedefinieerd als 'het al dan niet in combinatie, op een verantwoorde en verantwoordbare wijze kunnen toepassen van
verschillende methoden van behandeling'. In de praktijk betekent dit dat interventies uit diverse richtingen met algemene therapiefactoren worden gecombineerd met een basis van CGt, SFT en/of EMDR. Tevens conform bestaande multidisciplinaire richtlijnen, zorgpaden en ‘evidence based’ zorgprogramma’s (zoals omschreven door het Trimbos instituut), alsmede conform 'best practise'. Face-to-face contact kan worden ondersteund door Ehealth, beeldbellen, mail en telefonisch contact.
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Depressie
Angst
Persoonlijkheid
Somatoforme stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: Eric Vermeulen
BIG-registratienummer: 49057751525
Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: Eric Vermeulen
BIG-registratienummer: 49057751525
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Debby van Riel, GZ-psycholoog/Psychotherapeut BIGnr 19061394716 Johanna de Fouw, GZ-psycholoog/Psychotherapeut, BIG 29051455216
Angela van der Torre-Leddy, GZ-psycholoog/Psychotherapeut, BIG 29065185616
Verder met een aantal vrijgevestigde GZ-psychologen en Psychotherapeuten uit o.a. Gouda, Alphen aan den Rijn en Leiden. Daarnaast uiteraard met de verwijzende huisartsen.
Er is een samenwerkingsovereenkomst met huisarts(en) van de volgende praktijken: Huisartspraktijk Berden: Leeuwenburg 12, 2804 WN Gouda;
Huisartsenpraktijk Hackeng Bakker: van Hogendorpplein 37, 2805 BM Gouda; Huisartsenpraktijk Stoffer en Blackstone: Willem en Marialaan 70, 2805 AS Gouda
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
consultatie
Afstemming over de diagnose en/of behandeling
Op- en afschaling
Medicatie overleg
Crisissituaties
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
Patiënten kunnen tijdens kantoortijden rechtstreeks contact opnemen met de regiebehandelaar of diens waarnemer.
Patiënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend en feestdagen terecht bij de huisartsenpost. In overleg met de huisartsenpost kan besloten worden om contact op te nemen met de GGZ crisisdienst
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: Er zijn geen specifieke afspraken gemaakt. In geval van crisis wordt door behandelaar of patiënt zelf contact opgenomen met de huisarts. Via de huisarts kan zo nodig een GGZ crisisdienst worden ingeschakeld of kan de patiënt worden doorverwezen naar een SEH.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Angela van der Torre-Leddy Bignr: 29065185616
Jolanda van Melick, psychotherapeut Bignr: 49048710916,
Wim van Vliet Psychotherapeut Bignr: 39016840316
Norma van Maaren GZ-psycholoog Bignr: 19065344425
Mandy Niels Klinisch Psycholoog Bignr: 99049001225
Paula Breed Orthopedagoog Generalist/GZ-psycholoog Bignr: 19061375725
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Intervisiegroep waarbinnen stil wordt gestaan bij het toetsen van indicatiestellingen (oa via LVVP formulier), stagnerende behandelingen, het optimaliseren van lopende of startende behandelingen en het vergroten van de vaardigheden van elk intervisie-lid.
Frequentie is 8-10 keer per jaar en duur per bijeenkomst 1,5uur.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: http://www.vermeulenendefouw.nl/kwaliteitsstatuut.html
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: http://vermeulenendefouw.nl/kosten%20mobiel/index.html
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: https://lvvp.info/over/de-vereniging/kwaliteitsbeleid/
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Een LVVP-klachtenfunctionaris van Klacht&Company. Deze is bereikbaar per mail via LVVP@klachtencompany.nl per telefoon via (088) 234 16 06 of per aangetekende post via postbus 3106, 2601 DC Delft. Bij voorkeur sturen patiënten die een klacht hebben het klachtenformulier per mail aan Klacht&Company.
Link naar website:
https://www.lvvp.info/voor-clienten/hoe-te-handelen-bijklachten-over-de-behandelaar/
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Ik werk samen met meerdere psychotherapeuten die de waarneming kunnen verzorgen; onder andere Angela van der Torre-Leddy.
Patiënten worden tijdig op de hoogte gebracht bij wie ze in de vakantie contact kunnen opnemen.
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://www.vermeulenendefouw.nl/
12. Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):
Vermeulen & De Fouw is een samenwerkingsverband van twee zelfstandig gevestigde therapeuten (beiden regiebehandelaar), Eric Vermeulen en Johanna de Fouw, in een gezamenlijk pand.
Vermeulen & De Fouw zijn ieder zelfstandig bevoegd behandelaar en beiden wettelijk geregistreerd in het BIG-register als psychotherapeut en tevens als gezondheidszorgpsycholoog. Deze registratie houdt in dat wordt voldaan aan de eisen die de overheid stelt aan opleiding en beroepsuitoefening. De zelfstandige vestiging van ieder van hen garandeert een duidelijke basis wat betreft praktijkvoering: u heeft te maken met uw eigen behandelaar die middels eigen praktijkvoering uw aanspreekpunt is en verantwoordelijkheid draagt zowel de kwaliteit als het proces van uw behandeling.
U krijgt dus tijdens uw behandeling steeds te maken met dezelfde regiebehandelaar die goed op de hoogte is van uw persoonlijke situatie. Vermeulen en De Fouw zijn gevestigd in een gezamenlijk pand en werken intensief samen. Dit heeft voor u vele voordelen, zoals kortere wachttijden, betere aanpassing aan uw agenda, en bundeling van deskundigheid.
Aanmelden kan via het contactformulier op de website. Er wordt altijd telefonisch contact opgenomen door dhr. E. Vermeulen of Mw. P.J De Fouw. In dit telefonisch contact wordt een eerste inschatting gemaakt ten aanzien van de klachten en of er sprake is van exclusiecriteria. Ook wordt de verdere procedure besproken en is er gelegenheid om vragen van de cliënt te beantwoorden. De intake wordt door de eigen regiebehandelaar gedaan, die vervolgens ook de eigen vaste hulpverlener is. Meestal is dit ook de behandelaar die telefonisch contact heeft gezocht.
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja
13. Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:
Door de voortgang te bespreken, o.a. middels tussentijdse evaluaties. Indien van toepassing en met instemming van de patiënt worden belangrijke naasten in de sessie uitgenodigd. Verder kan bespreken van het beloop van de behandeling ook altijd ad hoc, bijvoorbeeld naar aanleiding van vragen van cliënt/ patiënt, op initiatief regiebehandeling, naar aanleiding van ROM, etc.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Tussentijds evaluaties (voortgangsbespreking behandelplan);
ROM afname en bespreking daarvan en/of typering met behulp van de HONOS+; Voortgang van cliënt/ patiënt kan in intervisie besproken worden;
Verder wordt de voortgang in sessies waargenomen, bijvoorbeeld door regelmatig te vragen hoe het gaat met cliënt op een schaal van 0 (slechtste moment) en 10 (behandeling is niet meer nodig).
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Minimaal eens per jaar, of vaker indien daartoe aanleiding is.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Bij tussentijdse en eindevaluatie wordt dit standaard besproken als vast onderwerp. Bij afloop van de behandeling tevens middels een meetinstrument: CQI
14. Afsluiting/nazorg14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
15. Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: E. Vermeulen
Plaats: Utrecht
Datum: 12-03-2019
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja
PSYCHOTHERAPEUT
Eric Vermeulen is BIG geregistreerd Psychotherapeut & BIG geregistreerd Gezondheidszorgpsycholoog. U kunt terecht in zijn zelfstandig gevestigde praktijk voor behandeling in de generalistische basis GGZ (BGGZ) & voor behandeling in de specialistische GGZ (SGGZ). Eric Vermeulen heeft contracten afgesloten met nagenoeg alle zorgverzekeraars.
© Copyright 2024 Eric Vermeulen. Alle documenten zijn eigendom van hun rechtmatige eigenaren.